Sociale media marketing

flickr.com / Nicolas Drossos

Tegenwoordig ben je nergens meer zonder een netwerk. Als je ergens gaat solliciteren dan zal de werkgever in negen van de tien gevallen kijken of je bijvoorbeeld op Facebook staat. Wie ben je? Wie zijn je vrienden? Wat doe je in je vrije tijd? Bij wat voor soort community ben je aangesloten, enzovoort.
Maar een netwerk hebben is ook belangrijk als je een website hebt waar je geld mee wilt verdienen. Steeds meer bedrijven gaan er toe over om hele strategiƫen te ontwikkelen voor een zo doeltreffend mogelijke marketing via sociale media. Er zijn zelfs al speciale opleidingen voor.
Bij een netwerk van enige omvang spreek je over een community. Als je een product verkoopt zou het dan ook zeer gunstig zijn als er binnen die community gunstig over werd gesproken. Zeker omdat de ene community weer in verbinding staat met een andere, die op zijn beurt weer in verbinding staat met … enzovoort. Het is dus een effectieve manier van marketing en de kosten zijn gering.
Verder is het belangrijk te weten dat het niet zozeer van belang is bij welke sociale media je allemaal bent aangesloten maar dat je eerlijk en oprecht bent en bovenal geloofwaardig. Ook biedt sociale media de kans om direct met je klanten in contact te komen.
En er kleven ook grote gevaren aan sociale media. Als je product of dienst massaal wordt afgekraakt op internet, kun je beter inpakken. Ook op privacy gebied loeren er gevaren.

Comments are closed.